Benvingudes i benvinguts al bloc d'Els Verds del País Valencià, assemblea local L'Eliana. Camp de Túria.




dimarts, 8 d’abril del 2014

Elecciones europeas: Circular electoral voto por correo y otros / Circular electoral vot per correu i altres

VOTO POR CORREO Si no vamos a estar en nuestra localidad también podemos ejercer nuestro derecho al voto Los electores que prevean que en la fecha de la votación no se hallarán en la localidad donde les corresponde ejercer su derecho de voto, o que no puedan personarse, pueden emitir su voto por correo. Para ello, el elector solicitará, entre los días 2 de abril y 15 de mayo de 2014, un certificado de inscripción en el Censo de la correspondiente Delegación Provincial de la Oficina del Censo Electoral. Dicha solicitud se formulará, personalmente, ante cualquier oficina delServicio de Correos. El empleado de correos encargado de recibirla exigirá al interesado la exhibición de su Documento Nacional de Identidad y comprobará la coincidencia de la firma. En ningún caso se admitirá a estos efectos fotocopia del Documento Nacional de Identidad. Los servicios de Correos remitirán en el plazo de tres días toda la documentación presentada a la Oficina del Censo Electoral correspondiente. Por lo tanto, el elector que solicita el voto por correo, una vez ha sido admitida su solicitud, ya no puede votar personalmente. Recibida la solicitud, la Delegación Provincial: comprobará la inscripción, realizará la anotación correspondiente en el censo, a fin de que el día de las elecciones no se realice el voto personalmente, extenderá el certificado solicitado, y, remitirá por correo certificado al elector, al domicilio por él indicado o, en su defecto, al que figure en el Censo, las papeletas y los sobres electorales, junto con el certificado de inscripción en el censo, un sobre en el que figurará la dirección de la Mesa donde le corresponda votar y una hoja explicativa. El aviso de recibo acreditativo de la recepción de la documentación deberá ser firmado personalmente por el interesado previa acreditación de su identidad y, si no se encuentra en su domicilio, se le comunicará que deberá personarse en la oficina de Correos correspondiente para, previa acreditación, recibir la documentación para el voto por correo, cuyo contenido se hará constar expresamente en el aviso. Una vez que el elector haya escogido la papeleta de voto, la introducirá en el sobre de votación y lo cerrará. Incluirá el sobre de votación y el certificado en el sobre dirigido a la Mesa y lo remitirá por correo certificado en todo caso antes del día 21 de mayo de 2014 . Este sobre no necesita franqueo. El Servicio de Correos conservará hasta el día de la votación toda la correspondencia dirigida a las Mesas Electorales y la trasladará a dichas Mesas a las 9 de la mañana. Asimismo, seguirá dando traslado de la que pueda recibirse en dicho día, hasta las 20 horas del mismo. El Servicio de Correos llevará un registro de toda la documentación recibida, que estará a disposición de las Juntas Electorales. Los sobres recibidos después de las 20 horas del día fijado para la votación se remitirán a la Junta Electoral de Zona. En caso de enfermedad o incapacidad - cuya existencia deberá acreditarse por medio de certificación médica oficial y gratuita - que impida la formulación personal de la solicitud o, en su caso, la recogida de la documentación en la oficina de correos, podrá ser efectuada en nombre del elector, por otra persona autorizada notarial o consularmente mediante documento que se extenderá individualmente en relación con cada elector y sin que en el mismo pueda incluirse a varios electores, ni una misma persona representar a más de un elector. La Junta Electoral comprobará, en cada caso, la concurrencia de la circunstancias exigidas. Más información: Artículos 72 y 73 Ley Orgánica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General <---> VOT PER CORREU Si no estarem en la nostra localitat també podem exercir el nostre dret al vot Els electors que prevegin que en la data de la votació no seran a la localitat on els correspon exercir el seu dret de vot , o que no puguen personar , poden emetre el seu vot per correu . Per a això, l'elector sol · licitarà , entre els dies 2 abril i 15 de maig de 2014, un certificat d'inscripció en el Cens de la corresponent Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral . Aquesta sol · licitud es formularà , personalment , davant qualsevol oficina del Servei de Correus . L'empleat de correus encarregat de rebre exigirà a l'interessat l'exhibició del seu document nacional d'identitat i comprovar la coincidència de la signatura . En cap cas s'admetrà a aquest efecte fotocòpia del document nacional d'identitat . Els serveis de Correus han de remetre en el termini de tres dies tota la documentació presentada a l'Oficina del Cens Electoral corresponent. Per tant, l'elector que sol · licita el vot per correu, un cop ha estat admesa la seva sol · licitud, ja no pot votar personalment. Rebuda la sol · licitud, la Delegació Provincial : comprovarà la inscripció , realitzarà l'anotació corresponent en el cens , a fi que el dia de les eleccions no es realitzi el vot personalment , estendrà el certificat sol · licitat, i, remetrà per correu certificat a l'elector , al domicili per ell indicat o , si no, al que figuri en el cens, les paperetes i els sobres electorals , juntament amb el certificat d'inscripció en el cens, un sobre en el qual figurarà la direcció de la Taula on li correspongui votar i un full explicatiu . L'avís de rebut acreditatiu de la recepció de la documentació haurà de ser signat personalment per l'interessat prèvia acreditació de la seva identitat i , si no es troba en el seu domicili , se li comunicarà que haurà de personar a l'oficina de Correus corresponent per , prèvia acreditació, rebre la documentació per al vot per correu , el contingut s'ha de fer constar expressament en l'avís. Una vegada que l'elector hagi escollit la papereta de vot , la introduirà en el sobre de votació i el tancarà . Inclourà el sobre de votació i el certificat en el sobre dirigit a la mesa i el remetrà per correu certificat en tot cas abans del dia 21 de maig de 2014. Aquest sobre no necessita franqueig . El Servei de Correus conservarà fins al dia de la votació tota la correspondència dirigida a les meses electorals i la traslladarà a aquestes Taules a les 9 del matí . Així mateix , seguirà donant trasllat de la que pugui rebre en aquest dia , fins a les 20 hores del mateix . El Servei de Correus portarà un registre de tota la documentació rebuda , que estarà a disposició de les juntes electorals . Els sobres rebuts després de les 20 hores del dia fixat per a la votació es remetran a la Junta Electoral de Zona. En cas de malaltia o incapacitat - l'existència s'ha d'acreditar per mitjà de certificació mèdica oficial i gratuïta - que impedeixi la formulació personal de la sol · licitud o , si s'escau , la recollida de la documentació a l'oficina de correus , podrà ser efectuada en nom l'elector , per una altra persona autoritzada notarial o consularment mitjançant document que s'estendrà individualment en relació amb cada elector i sense que en el mateix pugui incloure diversos electors , ni una mateixa persona representar més d'un elector . La Junta Electoral comprovarà , en cada cas , la concurrència de les circumstàncies exigides . Més informació : Articles 72 i 73 Llei Orgànica 5/1985 , de 19 de juny , del règim electoral general