Benvingudes i benvinguts al bloc d'Els Verds assemblea local L'Eliana i comarcal de Camp de Túria.




Qui som? Quiénes somos Los Verdes


Els Verds de l'Eliana som l'assemblea local i comarcal al Camp de Túria de Els Verds del País Valencià, unió política ecologista de sobirania valenciana i, conjuntament amb els partits verds de l’Estat, federada en el Partit LOS VERDES. Tenim com a objectiu fonamentaL que el projecte polític verd siga una alternativa real per al conjunt de la societat valenciana, superadora dels greus dèficits mediambientals, socials i estructurals, que l’actual model social i econòmic genera.
La nostra és una suma que, n’estem segurs i segures, augmentarà les possibilitats que les propostes verdes arriben amb força als diferents àmbits de representació política i, sobretot, als governs locals i a la Generalitat Valenciana com a única manera que realment s’apliquen als pobles, ciutats i comarques valencianes els principis de sostenibilitat social i mediambiental aprovats a les cimeres de la Terra i declarats pels partits verds d’arreu del món en la Declaració de Canberra.
La nostra unió multiplicarà les esperances d’amplis sectors del poble valencià, cansats de la política de la dreta valenciana, que malgoverna la Generalitat i depreda el nostre territori des de 1995, i decebuts amb altres ofertes electorals quan apliquen els mateixos models econòmics i socials insostenibles de la dreta.
Pensar globalment i actuar localment és un dels principis bàsics de l’ideari verd. Per a nosaltres l’actuació local inclou una doble determinació. D’una banda, el necessari arrelament de l’acció transformadora en un entorn definit: al nostre cas, el País Valencià ; d’altra banda, l’exigència d’articular aquest arrelament en una intervenció de major abast: al nostre cas, l’euroregió Est, l’eix i la conca mediterrània, la Unió Europea i, en general, els pobles i països del món.
Dos són els valors fonamentals que el nostre projecte verd pretén preservar per a llegar-los com a patrimoni col·lectiu a les futures generacions de valencians i valencianes: llibertats individuals i col·lectives i els bens naturals i paisatge del territori. A eixa tasca diària, al carrer i a les institucions, et convidem a participar activament junt a nosaltres. Som, i volem ser encara més, una casa oberta i gran, pintada amb tots els colors del verd: la casa de tot l’ecologisme polític valencià.

Pel teu futur, tu decideixes!
¿quienes somos los Verdes? Los Verdes somos una organización política, constituida como federación, de las nacionalidades y regiones del Estado Español, unidos en un marco político común y con una acción conjunta y única en las políticas estatales y europeas. Los Verdes tenemos, como finalidad, promover un proyecto de sociedad basado en la filosofía ecologista, pacifista, no violenta, feminista, igualitarista, republicana, pragmática radical, libertaria y universalista, y organizar una estructura de intervención social y política de acuerdo con los principios asamblearios y la democracia de base. Así, Los Verdes pretendemos: Profundizar tanto a nivel social como personal en el ejercicio de una democracia radical, participativa y cooperativa que conduzca a una renovación de las estructuras políticas actuales. Construir una forma de interpretar y de vivir las relaciones humanas fundamentadas en la igualdad, la solidaridad, la no violencia, la creatividad y el respeto al otro. Poner en práctica el actuar localmente y pensar globalmente. Mejorar la calidad de vida del ser humano, colaborando para ello de forma armónica en el íntimo acto de la conservación de la naturaleza en que participan todos los seres vivos, y respetando los derechos que deben tener las generaciones futuras. Trabajar por una nueva fraternidad donde se amplíen los límites de la comunidad moral de tal modo que todos los seres vivos sean considerados en un grado u otro sujetos morales dignos de respeto y exentos de malos tratos y crueldad. En este sentido los verdes lucharemos por el reconocimiento de los derechos de los animales y de la comunidad biótica. Proponemos una economía basada en un tipo de desarrollo sostenible que respete la naturaleza y el medio ambiente, que asegure una vida digna a todas las personas y no ponga en peligro la de las generaciones futuras. Hacer frente a los desequilibrios actuales y a los excesos del capitalismo, diseñando alternativas ecológicas basadas en la conservación de los recursos, la reutilización, la recuperación y el reciclaje. Evitar formas de trabajo y producción que puedan explotar y alienar al individuo, profundizando las prácticas de autogestión, cooperativismo, economía social y de participación democrática en la gestión de las empresas. Eliminar cualquier tipo de dominación, o exclusión por razones de género. Aplicación del principio de paridad de sexos dentro y fuera de la organización. Es por esto que todos los órganos de representación y coordinación, listas electorales y cargos públicos deberán estar conformados de forma paritaria de tal modo que la proporción de hombres y mujeres sea del 50% o en aquella proporción, para número impares, más cercana a esa proporción. Reconocer la pluralidad política y la multiculturalidad de los pueblos de España y de Europa.